Absolutorium dla burmistrza Dariusza Meresińskiego! Radni byli jednomyślni
- Szczegóły
- Odsłony: 1070
23 czerwca w Urzędzie Miasta i Gminy w Daleszycach odbyła się sesja absolutoryjna, na której radni jednogłośnie udzielili burmistrzowi wotum zaufania i absolutorium z tytułu wykonania budżetu gminy za 2021 rok. - Wotum zaufania i absolutorium to jest nagroda dla mnie i wszystkich pracowników za trudny rok pracy, kiedy wspólnie musieliśmy dźwigać dużą odpowiedzialność – podziękował burmistrz. Radni podkreślili, że na uznanie zasługują nie tylko zrealizowane inwestycje, ale też zrównoważony rozwój wszystkich miejscowości.
Na sesji podsumowanych zostało 12 miesięcy pracy i działań podjętych na rzecz rozwoju gminy Daleszyce, burmistrz przedstawił najważniejsze inwestycje i zadania wynikające z budżetu. Głosowanie nad udzieleniem absolutorium poprzedziła debata nad raportem o stanie gminy Daleszyce za 2021 rok oraz podjęcie uchwały w sprawie udzielenia burmistrzowi Miasta i Gminy Daleszyce wotum zaufania.
Burmistrz z zaufaniem Rady
- Wiemy, że rok 2021 był trudny, bo był to rok pandemii, a jednak zrealizowane inwestycje opiewają na ponad 20 mln zł – argumentował radny Sławomir Jamioł. – To m.in. budowa dróg i chodników, modernizacja oczyszczalni ścieków w Daleszycach, Marzyszu i Szczecnie, powołanie nowych klubów seniora, programy szczepień, działania związane z ochroną środowiska, jak termomodernizacje budynków szkół w Brzechowie i Szczecnie, budowa instalacji fotowoltaicznych. Udzielenie burmistrzowi wotum zaufania nie powinno budzić wątpliwości, ponieważ obrana strategia prowadzi do równomiernego i bardzo dynamicznego rozwoju gminy Daleszyce – podkreślał radny.
Wotum zaufania zostało burmistrzowi przyznane jednomyślnie. Następnie radni podjęli uchwałę w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy Daleszyce za 2021 rok. Głosowanie poprzedziła przygotowana przez burmistrza prezentacja dotycząca realizacji budżetu.
Znakomity budżet na trudne czasy
Dochody gminy Daleszyce w 2021 roku wyniosły 91,9 mln zł – w porównaniu do poprzedniego były wyższe o 3,5 mln zł. Wydatki zamknęły się kwotą 96,1 mln zł i były wyższe o 2mln zł. - W porównaniu z rokiem 2014, kiedy rozpoczynałem pracę w poprzedniej kadencji, dochody zwiększyły się z 46,8 mln zł do prawie 92 mln zł, czyli można powiedzieć, że budżet został podwojony – podsumował burmistrz.
Prawie 35% budżetu pochłonęła polityka społeczna i świadczenia „500 plus”. 23,3% budżetu przeznaczone zostało na oświatę i wychowanie. Prawie 19% na gospodarkę komunalną i ochronę środowiska, transport kosztował 9 %. Utrzymanie organów administracji samorządowej na terenie gminy Daleszyce zamknęło się w 6% budżetu. – Warto nadmienić, że z roku na rok musimy zabezpieczyć w budżecie gminy coraz więcej środków na funkcjonowanie jednostek – dodał burmistrz. - Mówię o kosztach związanych z ogrzewaniem, energią, wynagrodzeniem pracowników.
- W 2021 roku zrealizowanych zostało wiele inwestycji, a jednocześnie zapewniliśmy niezbędne środki finansowe dla prawidłowego funkcjonowania wszystkich placówek oświatowych, w tym szkół prowadzonych przez samorząd, jak i stowarzyszenia, oraz żłobka i biblioteki gminnej. Wydatki na oświatę wyniosły ponad 23 mln zł, otrzymana subwencja wyniosła 15 mln zł, więc gmina dołożyła do tego zadania ponad 8 mln zł. A trzeba zauważyć, że są to środki poza inwestycyjne, dodatkowo realizowaliśmy w szkołach kolejne remonty, nie wliczone są tutaj też pieniądze przekazywane w ramach funduszu sołeckiego – zauważył burmistrz.
W budżecie gminy zabezpieczone zostały środki na właściwe utrzymanie infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej, w tym na przebudowę i modernizację oczyszczalni ścieków, zabezpieczona została opieka społeczna, utrzymanie obiektów sportu masowego oraz wspieranie klubów sportowych, świetlice i placówki kultury, jednostki ochotniczej straży pożarnej i orkiestra dęta. Znalazły się też dotacje na transport zbiorowy. – Prawie 1 mln zł dopłacamy do utrzymania linii MPK, żeby mieszkańcy mogli korzystać i koszty biletów nie były dużo wyższe – mówił burmistrz.
Najważniejsze zadania
- Dzięki ustabilizowaniu finansów gminy i umiejętnemu sięganiu po środki unijne i krajowe możemy realizować szereg ważnych inwestycji – podkreślił burmistrz. – Większość z nich prowadzimy w kilku etapach, a więc wysokie koszty są rozkładane w budżetach gminy na kilka kolejnych lat, a ubiegłoroczny budżet pokazuje nam tylko część faktycznych nakładów na te zadania.
Wśród najważniejszych inwestycji, na które zostały poniesione wydatki w 2021 roku, burmistrz wyliczył m.in. termomodernizacje obiektów użyteczności publicznej (II etap). – W sumie udało nam się wykonać to zadanie już na trzynastu budynkach użyteczności publicznej w gminie Daleszyce, przy czym w 2021 roku na termomodernizację budynków szkół w Brzechowie i Szczecnie wydaliśmy 1,9 mln zł, z dofinansowaniem pozyskanym z programu Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego. 2,7 mln zł to wydatki poniesione na termomodernizację i przebudowę budynku Urzędu Miasta i Gminy w Daleszycach. Budowa boisk sportowych w Mójczy i Borkowie kosztowała w ubiegłym roku prawie 690 tys. zł. Zakończenie prac przy montażu paneli fotowoltaicznych na Miejsko-Gminnym Żłobku w Daleszycach, ujęciu wody w Niwach i budynku szkoły w Sierakowie to ponad 314 tys. zł. W budżecie znalazł się też zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego dla OSP Smyków za prawie 850 tys. zł.
Doposażenie placów zabaw w Marzyszu, Komórkach i Borkowie to kolejne 27 tys. zł. Wykonanie projektów dotyczących budowy boisk w miejscowościach Cisów, Widełki, Niestachów – ponad 30 tys. zł. Wykonane zostały modernizacje i remont ogrzewania w budynkach OSP w Sukowie i Cisowie za prawie 41 tys. zł. Dokumentacja projektowa rozbudowy i przebudowy budynku OSP w Szczecnie kosztowała prawie 18 tys. zł. Wykonany został parking przy ośrodku zdrowia w Szczecnie za ponad 46 tys. zł.
Łączne nakłady poniesione w ubiegłym roku na budowę, przebudowę dróg lub przygotowanie dokumentacji projektowych to prawie 3,8 mln zł. – Tych dokumentacji robimy bardzo dużo – zauważył burmistrz – i jest to dobry kierunek, co pokazuje choćby ostatni nabór programu Polski Ład, w którym mogliśmy się ubiegać o dofinansowanie dla dziesięciu kolejnych dróg i tylko dzięki temu, że mamy już gotowe dokumentacje, w tym roku jeszcze ogłosimy przetargi na ich budowę.
Najważniejsze zadania drogowe minionego roku to rozpoczęcie przebudowy ulicy Kilińskiego w Daleszycach, przebudowa drogi w Marzyszu, drogi Suków Babie, budowa drogi w Niwach, utwardzenie pobocza w Dankowie oraz przebudowa drogi Suków Mójcza z budową chodnika i oświetlenia skrzyżowania z obwodnicą. Wydatki na oświetlenie uliczne to prawie 265 tys. zł, w tym uwzględniona jest budowa, jak i projekty w miejscowościach Danków, Niwy, Mójcza, Suków, Brzechów, Borków, Szczecno, Marzysz, Smyków, Cisów, Komórki, Kranów, Daleszyce.
„Największą” pozycją w budżecie były nakłady na infrastrukturę wodno-kanalizacyjną, które łącznie wyniosły prawie 5,3 mln zł. – Zakończyliśmy rozbudowę i przebudowę oczyszczalni ścieków w Daleszycach wydając na to w ub. roku 2,5 mln zł, ale cały koszt budowy tej nowej oczyszczalni to 12,5 mln zł – podkreślił burmistrz, przypominając, że dzięki temu kilkukrotnie zwiększona została przepustowość, dzięki czemu mamy możliwość podłączenia do oczyszczalni kolejnych gospodarstw domowych, także sieci kanalizacyjnej m.in. z Brzechowa.
Wykonujemy też dokumentacje projektowe w zakresie gospodarki wod-kan, w tym największy zakres ma projektowanie sieci kanalizacyjnej w Niestachowie i Brzechowie. Przygotowywanych jest też dużo mniejszych odcinków w Sukowie, Słopcu, Szczecnie, Daleszycach, Marzyszu, Mójczy, Komórkach, Dankowie, Wójtostwie - to w sumie koszt ponad 2,7 mln zł.
Ponad 614 tys. zł w budżecie to wydatki z Funduszu Sołeckiego. Jak nadmienił burmistrz, jest wiele gmin, w których Fundusz został zlikwidowany, ale w naszej gminie ma się bardzo dobrze. – Mieszkańcy mogą sami zdecydować, na co przeznaczyć część środków z budżetu gminy w danej miejscowości. Dla przykładu przeznaczają je na przebudowy dróg, wyposażenie dla KGW czy OSP, prace porządkowe w sołectwach. Co cieszy, to, że Fundusz Sołecki za 2021 rok został wykorzystany w 98%, czyli prawie w całości, a więc działa prawidłowo i mieszkańcy chcą go realizować.
Ważnym zapisem w budżecie gminy są projekty społeczne, zrealizowane za ponad 2 mln zł, w tym projekt „Wspierać bardziej – kompleksowe usługi wspierania rodziny w mieście i gminie Daleszyce” (ponad 370 tys. zł), „Centrum usług” (ponad 170 tys. zł), „Gmina Daleszyce przyjazna seniorom” i „Razem z seniorami” (ponad 760 tys. zł), „Elastyczni na rynku pracy” (prawie 0,5 mln zł), „Edukacja cyfrowa w szkołach podstawowych” (ponad 211 tys. zł). Zrealizowane zostały też programy szczepień przeciwko meningokokom i grypie, z których skorzystało ponad 200 osób. Wsparcie w budżecie gminy znalazły też zadania sportowe, w tym działalność drużyn Sparta i Spartakus Daleszyce, Vento Bike Team, Klub Karate Kyokushin Chikara.
Równowaga i sprawne sterowanie
- Pomimo ogromnych trudności związanych ze wzrostem cen i nakładania coraz to nowych zadań na gminę, mamy stabilną sytuację i możemy ze spokojem patrzeć w przyszłość. Wskazuje na to m.in. dynamiczny wzrost majątku gminy: ze 111 mln zł w 2016 roku do 185 mln zł na koniec roku 2021 – podsumował burmistrz. – Na koniec roku 2020, uchwalając nowy budżet zakładaliśmy deficyt na poziomie ponad 4,2 mln zł, a kończymy rok 2021 z nadwyżką prawie 1,3 mln zł. Czyli o prawie 5 mln zł udało się zlikwidować deficyt i wypracować nadwyżkę!
Podsumowując swoje sprawozdanie z wykonania budżetu, burmistrz złożył podziękowania za współpracę w jego realizacji parlamentarzystom: Annie Krupce, Agacie Wojtyszek, Krzysztofowi Lipcowi, senatorowi Krzysztofowi Słoniowi, wojewodzie świętokrzyskiemu Zbigniewowi Koniuszowi i wicewojewodzie Rafałowi Nowakowi, pełnomocnikowi rządu ds. programu Czyste Powietrze Bartłomiejowi Orłowi, marszałkowi województwa świętokrzyskiego Andrzejowi Bętkowskiemu, członkom Zarządowi Woj. Św. i radnym Sejmiku, prezydentowi miasta Kielce Bogdanowi Wencie oraz radnym Rady Miejskiej, staroście kieleckiemu Mirosławowi Gębskiemu, Zarządowi Powiatu i radnym Powiatu Kieleckiego, Kuratorowi Oświaty Kazimierzowi Mądzikowi oraz pracownikom Kuratorium, Przewodniczącemu Rady Miejskiej Rafałowi Siwoni i radnym Rady Miejskiej w Daleszycach, sołtysom, członkom Rad Sołeckich, skarbnikowi Miasta i Gminy Daleszyce Robertowi Szechnickiemu, sekretarzowi Miasta i Gminy Daleszyce Piotrowi Ferensowi, dyrektorowi i pracownikom wydziału zarządzania funduszami europejskimi ZIT KOF, pracownikom Urzędu Miasta i Gminy Daleszyce, dyrektorom i pracownikom szkół działających na terenie miasta i gminy Daleszyce, pracownikom jednostek samorządowych, członkom organizacji pozarządowych oraz wszystkim mieszkańcom, którzy przyczynili się do wykonania budżetu za rok 2021.
Sprawozdanie finansowe wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2021 rok zostało przez radnych przyjęte jednogłośnie. Po tym głosowaniu Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej przedstawiła wniosek o udzielenie burmistrzowi absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2021 rok – poparty pozytywną opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach. Radni udzielili burmistrzowi absolutorium jednomyślnie.
- Na barkach burmistrza jest właściwa i zrównoważona odpowiedzialność decyzyjna, która przynosi rozwój gminy Daleszyce i stanowi gwarancję bezpieczeństwa gminy, jednostek, szkół. Te środki wszędzie są zabezpieczone i racjonalnie dysponowane. Na ręce burmistrza składam podziękowania dla wszystkich pracowników i niech mi wolno powiedzieć: burmistrzu, steruj tym okrętem, którym się nazywa gmina Daleszyce, tak jak dotychczas – podsumował Mariusz Dziadowicz, przewodniczący Komisji Samorządowej.
Burmistrz podziękował za udzielone wotum zaufania i absolutorium: – To pokazuje, że warto ciężko pracować, poświęcać się i realizować misję bycia burmistrzem, która przynosi mi wiele satysfakcji. Mam nadzieję, że wspólnie będziemy jeszcze wiele dobrych rzeczy mogli robić dla mieszkańców naszej gminy – dodał burmistrz.
Magdalena Włodarska
Mija ustawowy termin składania deklaracji do CEEB
- Szczegóły
- Odsłony: 933
Dziś, 30 czerwca 2022 r., mija ustawowy termin, do którego właściciele i zarządcy budynków mieszkalnych i niemieszkalnych składają deklaracje do CEEB. Nie zmienia to jednak sposobu pracy w urzędach. Aplikacja CEEB.gov.pl również działa tak, jak dotychczas.
Obowiązek złożenia deklaracji do CEEB wynika z ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków i nie jest to obowiązek jednorazowy. Zgodnie z przepisami, obowiązek ten nadal z nami pozostaje:
· dla nowych źródeł ciepła – 14 dni od uruchomienia,
· dla źródeł ciepła wymienianych na nowe - 14 dni od uruchomienia,
· dla wszystkich zapominalskich – natychmiastowe złożenie deklaracji.
To oznacza, że nadal przyjmujemy i wprowadzamy deklaracje do CEEB!
Ponadto przypominamy, że pracownicy gmin na wprowadzenie do CEEB już otrzymanych deklaracji papierowych, mają 6 miesięcy od dnia ich złożenia.
To oznacza, że proces wprowadzania deklaracji do systemu w gminach nadal trwa.
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) to jeden z elementów tzw. Zintegrowanego Systemu Ograniczania Niskiej Emisji (ZONE), który powstaje w Głównym Urzędzie Nadzoru Budowlanego. Jej celem jest poprawa jakości powietrza walka ze smogiem i pomoc w wymianie tzw.: "kopciuchów". Aby uzyskać wszystkie wymagane informacje na temat CEEB, należy, po wejściu na stronę GUNB.gov.pl wybrać przycisk CEEB. lub teraz kliknąć a ten link: info-CEEB
Uroczystości w Cisowie
- Szczegóły
- Odsłony: 1000
Minęła 79. rocznica utworzenia oddziału partyzanckiego Armii Krajowej „Wybranieccy”. Pamięć partyzantów tradycyjnie uczciliśmy w ostatnią niedzielę czerwca, podczas uroczystości w Cisowie.
- „Tu był ich dom i Ojczyzna” – głosi napis na pomniku postawionym w Cisowie dla upamiętnienia utworzenia oddziału partyzanckiego Wybranieccy. – To byli mieszkańcy ziemi daleszyckiej, którzy walczyli o wolną Polskę, jaką my możemy się cieszyć dzisiaj. Dlatego, jak co roku, spotykamy się w Cisowie, miejscu, które było ich schronieniem, by uczcić ich pamięć – mówił burmistrz Dariusz Meresiński.
Uroczystości odbyły się 26 czerwca. Burmistrz z mieszkańcami naszej gminy wziął udział we mszy świętej w intencji poległych bohaterów odprawionej w kościele pw. św. Wojciecha w Cisowie. W uroczystościach uczestniczyli też radni i sołtysi, którzy złożyli kwiaty pod pomnikiem Wybranieckich. Obchody uświetniła obecność pocztów sztandarowych Gminnego Koła Kombatantów RP i Byłych Więźniów Politycznych w Daleszycach na czele z prezesem Andrzejem Błaszczykiem i wiceprezesem Markiem Oczkowiczem, Stowarzyszenia Żołnierzy i Sympatyków 4 Pułku z Kielc i Koła 4 Pułku Piechoty Legionów Armii Krajowej z Kielc oraz sympatycy kół. Na koniec uroczystości burmistrz wraz z sołtys Cisowa, panią Dorotą Dziedzic oraz radnym Jarosławem Zielińskim złożyli wiązankę na kamieniu z 1918 roku posadowionym ku czci wolnej Ojczyźnie.
5 medali dla naszych kolarzy! Kolejne sukcesy zawodników Vento Bike Team Daleszyce
- Szczegóły
- Odsłony: 1370
Wielki sukces młodych kolarzy z Daleszyc! Nasi zawodnicy zdobyli aż pięć medali w Mistrzostwach Polski Szkółek Kolarskich w Raszkowie. Biało-czerwoną koszulkę Mistrzyni Polski założyła Julia Kaczmarczyk! Świetnych wyników pogratulował młodzieży burmistrz Dariusz Meresiński.
Jeden złoty, trzy srebrne i jeden brązowy – z takim dorobkiem medalowym młodzi podopieczni Świętokrzyskiej Fundacji Sportu wrócili z Mistrzostw Polski Szkółek Kolarskich w Raszkowie.
Komunikat UMiG w Daleszycach w sprawie składnia deklaracji dotyczącej źródeł ogrzewania budynków
- Szczegóły
- Odsłony: 953
Urząd Miasta i Gminy w Daleszycach informuje, że w dniach 29-30 czerwca 2022 r. (środa, czwartek) w godz. 7:30 - 16:30 w siedzibie urzędu przy ul. Sienkiewicza 11 będzie możliwość złożenia deklaracji dotyczącej źródeł ogrzewania budynków.
Przypominamy, deklarację należy złożyć do 30 czerwca br. jeśli dotyczy ona budynków, w których źródło ciepła (lub spalania paliw) uruchomiono przed 1 lipca 2021 r. Natomiast w przypadku źródeł ciepła i spalania paliw uruchomionych po 1 lipca 2021 r., na spełnienie tego obowiązku jest 14 dni od dnia uruchomienia.
Konkurs na stanowisko Dyrektora Szkoły Podstawowej w Borkowie
- Szczegóły
- Odsłony: 1128
Zarząd Stowarzyszenia „Wspólne Dobro wsi Borków i Trzemosna”, który jest organem prowadzącym Publiczną Szkołę Podstawową i Punkt Przedszkolny w Borkowie ogłasza nabór na stanowisko Dyrektora Szkoły.
1. Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia łącznie niżej wymienione wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. (tj. Dz. U. z 202lr. poz. 1449 z późn. zm.) w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze, w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej , publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce:
1) jest nauczycielem mianowanym lub dyplomowanym,
2) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole,
3) ukończyła studia wyższe lub studia podyplomowe , z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą, prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli,
4) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego,
5) uzyskała przed przystąpieniem do konkursu:
a) co najmniej dobrą ocenę pracy w okresie ostatnich pięciu lat pracy lub
b) pozytywną ocenę dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku albo
c) w przypadku nauczyciela akademickiego - pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w szkole wyższej,
6) spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
7) ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
8) nie była prawomocnie karana karą dyscyplinarną, o której mowa w art.76 ust.1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. - Karta Nauczyciela (tj. Dz. U. z 2021r. poz. 1762 z późn. zm.), a w przypadku nauczyciela akademickiego , karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tj. Dz. U. z 202lr. poz. 478 z późn. zm.) oraz nie toczy się przeciwko niej postępowanie dyscyplinarne ,
9) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
10) nie toczy się przeciwko niej postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,
11) nie była karana zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art.31 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (tj. Dz.U. z 2021r. poz. 289 z późn. zm.),
12) w przypadku cudzoziemca - posiada znajomość języka polskiego poświadczoną na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 672 z późn. zm.)
2. Do konkursu może przystąpić również osoba, która:
1) jest nauczycielem mianowanym lub dyplomowanym, która posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy licencjat, inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole podstawowej oraz
2) spełnia wymagania określone w pkt 1. ppkt 3-12.
3. Do konkursu może przystąpić również nauczyciel mianowany lub dyplomowany, zatrudniony na stanowisku wymagającym kwalifikacji pedagogicznych lub innym na którym realizowane są zadania z zakresu oświaty, w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej , Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych, bądź nauczyciel mianowanym lub dyplomowany urlopowany lub zwolniony z obowiązku świadczenia pracy na podstawie przepisów ustawy zdnia 23 maja 199lr. o związkach zawodowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 263 z późn. zm.) spełniający wymogi określone w ogłoszeniu, z wyjątkiem wymogu posiadania co najmniej dobrej oceny pracy albo pozytywnej oceny dorobku zawodowego .
4. Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać następujące dokumenty:
1) uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju danej szkoły,
2) życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej , zawierający w szczególności informację o stażu pracy pedagogicznej - w przypadku nauczyciela , albo stażu pracy dydaktycznej - w przypadku nauczyciela akademickiego , albo stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym - w przypadku osoby niebędącej nauczycielem,
3) oświadczenie zawierające następujące dane osobowe kandydata:
- imię (imiona) i nazwisko ,
- datę i miejsce urodzenia ,
- obywatelstwo,
- miejsce zamieszkania (adres do korespondencji),
4) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o którym mowa w punkcie 2): świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia,
5) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów wyższych lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą,
6) poświadczonej przez kandydata za zgodność z oryginałem kopii zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
7) oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne,
8) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
9) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w ait. 31 ust. I pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 289 z późn. zm.),
10) oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7 ust.1 i ust. 3a ustawy zdnia 18 października 2006r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwapaństwa z lat 1944 - 1990 oraz treści tych dokumentów (tj. Dz. U. z 2021r. poz. 1633 z późn.zm.) - w przypadku kandydata urodzonego przed 1.08.1972r. ,
11) poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego - w przypadku nauczyciela,
12) poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego - w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego ,
13) oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. - Karta Nauczyciela (tj. Dz. U. z 2021r. poz. 1762 z późn. zm.) lub w art.276 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tj. Dz. U. z 2021r. poz. 478 z późn. zm.) - w przypadku nauczyciela inauczyciela akademickiego ,
14) oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta w pełni z praw publicznych,
15) oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U . z 20 19r., poz. 1781 z późn. zm.) oraz innymi obowiązującymi przepisami dot. ochrony danych osobowych wcelach przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora.
16) w przypadku cudzoziemców - poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o którym mowa w ustawie zdnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2021 r. poz. 672 z późn. zm.)
5. Oferty należy przesłać w terminie do dnia 08.07.2022r. (decyduje data wpływu)
- pocztą na adres Stowarzyszenie Wspólne Dobro wsi Borków i Trzemosna Borków 36B 26-021 Daleszyce w zamkniętych kopertach z podaniem adresu zwrotnego i numeru telefonu oraz z dopiskiem „Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej i Punktu Przedszkolnego w Borkowie
- lub na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ogłoszenie zostanie opublikowane na tablicy ogłoszeń w miejscu ogólnodostępnym w Publicznej Szkole Podstawowej w Borkowie, na stronie BIP Kuratorium Oświaty w Kielcach, stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy Daleszyce.
Oferty złożone po wyżej wymienionym terminie nie będą rozpatrywane.
6. Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Zarząd Stowarzyszenia
7. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni e-mailowo, nie później niż na 7 dni przed terminem posiedzenia. Kandydat zgłasza się na konkurs z dokumentem tożsamości.
8. Wszelkie dokumenty sporządzone osobiście przez kandydata winny być własnoręcznie podpisane. Na żądanie organu prowadzącego szkołę kandydat obowiązany jest przedstawić oryginały dokumentów , o których mowa w pkt 4 ppkt 4-6, 11 i 12.
9. Klauzula informacyjna:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Stowarzyszenia Wspólne dobro wsi Borkow i Trzemosna , Borkow 36B 26-02 Daleszyce;
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia postępowania konkursowego na stanowisko dyrektora szkoły podstawowej/punktu przedszkolnego.
3) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art.6 ust.1 lit. C RODO wszczególności ustawa z dnia 14 grudnia 2016 roku Prawo Oświatowe oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola , publicznej szkoły podstawowej , publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej.
4) Pani/Pana Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu przetwarzania, oraz przez okres wynikający z przepisów w sprawie instrukcji kancelaryjnej , jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
5) Państwa dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
6) Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany , w tym nie będą podlegać profilowaniu.
7) W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych , przysługują Państwu następujące prawa:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
c) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
d) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji , gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia oochronie danych osobowych (RODO) ;
8) Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym .
9) Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji procesu rekrutacji, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz osobom upoważnionym przez Administratora.